Kożuchów dn. 28.12.2020
21 grudnia 2020 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, wprowadzona przepisami ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, Dz.U. z 2020 r. poz. 875 wraz z późn. zm. W związku ze zmianą zapisów prawa telekomunikacyjnego, konieczne stało się wprowadzenie do obowiązującego wzoru umowy abonenckiej oraz regulaminu, zapisów regulujących następujące kwestie:
1. Możliwość wypowiedzenia / rozwiązania umowy w formie innej niż papierowa.
W związku z tym do §10 Umowy zostały wprowadzone zapisy:
1. …
2. Oświadczenie Abonenta o braku woli przedłużenia na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony, o odstąpieniu od umowy, o rozwiązaniu umowy bądź o wypowiedzeniu umowy, pod rygorem nieważności powinno mieć formę pisemną bądź formę dokumentową. Abonent może złożyć oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, w siedzibie lub Biurze Obsługi Klienta Operatora, w rozmowie telefonicznej (pod numerem telefonu Operatora wskazanym w Umowie), poprzez wysłanie listownie na adres siedziby lub Biura Obsługi Klienta Operatora albo poprzez wiadomość mailową (wysłaną na adres Dostawcy usług wskazany w umowie z adresu e-mail Abonenta podanego Operatorowi w Umowie).
Zapis o takim samym brzmieniu został umieszczony w Regulaminie w §8 ust. 1 pkt. 1.4
2. Sposoby zawiadomienia i potwierdzenia otrzymania wypowiedzenia / rozwiązania umowy.
Do §10 Umowy zostały wprowadzone zapisy:
1. ….
2. ….
3. W przypadku złożenia przez Abonenta w formie dokumentowej oświadczenia o braku woli przedłużenia na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony albo o rozwiązaniu umowy albo o wypowiedzeniu Umowy albo o odstąpieniu od Umowy, Operator niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadamia Abonenta o jego otrzymaniu przez:
3.1. wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS) na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie – w przypadku Abonenta, który wskazał numer niegeograficzny;
3.2. wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu, widniejący w Umowie – w przypadku abonenta, który wskazał numer geograficzny.
4. Operator potwierdza Abonentowi na trwałym nośniku przyjęcie złożonego w formie dokumentowej oświadczenia Abonenta o braku woli przedłużenia na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony albo o rozwiązaniu Umowy albo o wypowiedzeniu Umowy albo o odstąpieniu od Umowy, w terminie 14 dni od dnia złożenia tego oświadczenia, wskazując nazwę usługi będącej przedmiotem oświadczenia Abonenta, dzień otrzymania oświadczenia Abonenta i dzień rozwiązania/odstąpienia od Umowy.
Zapisy o takim samym brzmieniu zostały umieszczone w Regulaminie w §8 ust. 1 pkt. 1.4 i 1.5
3. Informacje zbliżającym się zakończeniu umowy terminowej i przekształceniu w umowę na czas nieokreślony, co zrobić, aby nie doszło do automatycznego przedłużenia umowy na czas nieokreślony oraz sposobu rozwiązania umowy po takim przedłużeniu, a także obowiązku informowania o oferowanych najkorzystniejszych pakietach taryfowych.
Do §7 Umowy zostały wprowadzone zapisy:
1. ….
4. ….
5. W przypadku gdy umowa zawarta na czas określony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie koszty świadczenia usług telekomunikacyjnych objętych umową.
6. Przed automatycznym przedłużeniem na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony Dostawca usług informuje Abonenta w sposób jasny i zrozumiały na trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu umowy, sposobach jej rozwiązania, a także o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
7. Po automatycznym przedłużeniem na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony Dostawca usług co najmniej jeden raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych, chyba że Abonent nie wyraził zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
Zapisy o takim samym brzmieniu zostały umieszczone w Regulaminie w §8 ust. 1 pkt. 1.6, 1.7 i 1.8
4. Przepisów mających służyć zapewnieniu abonentom prawa do zachowania ciągłości świadczenia usług przy zmianie dostawcy usługi internetowej.
Do §8 Regulaminu zostały wprowadzone zapisy:
….
12 W przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, Abonent ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
13 Nowy operator wykonuje aktywację usługi w najkrótszym możliwym terminie uzgodnionym z Abonentem, jednak nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia zakończenia obowiązywania umowy łączącej Abonenta z dotychczasowym operatorem usługi dostępu do sieci Internet.
14 W przypadku rozwiązania umowy, Operator jest zobowiązany świadczyć usługę na dotychczasowych warunkach do czasu uzgodnionego przez nowego dostawcę usługi dostępu do sieci Internet z Abonentem terminu aktywacji tej nowej usługi.
15 W przypadku rozwiązania Umowy, w ramach której Operator zapewniał Abonentowi dostęp do poczty elektronicznej, której adres związany jest z jego nazwą handlową lub znakiem towarowym, Abonent może żądać od Operatora zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 12 miesięcy od dnia rozwiązania Umowy.
16 Za czynności związane z realizacją uprawnienia Abonenta do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, Dostawca usług nie pobiera opłat od Abonenta.
17 Jeżeli nie doszło do zmiany dostawcy usługi, o której mowa w ust. 14, z przyczyn leżących po stronie Operatora:
17.1 a jest on dotychczasowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet – Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za wszystkie świadczone usługi, liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych,
17.2 a jest on nowym dostawcą usługi dostępu do sieci Internet – Abonentowi przysługuje jednorazowe odszkodowanie za każdy dzień zwłoki w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za wszystkie usługi świadczone Abonentowi przez dotychczasowego dostawcę usług, liczonej według rachunków tego dostawcy z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych.
Dokumenty w pełnym brzmieniu są do pobrania z naszej strony internetowej http://www.edenkomputery.pl/dokumenty-do-pobrania/
W związku ze zmiana Regulaminu i wzoru Umowy abonenckiej, Abonent ma prawo zrezygnować z obowiązującej go umowy do dnia 28.01.2021 bez ponoszenia konsekwencji z tytułu kar umownych.